همایش اساتید بسیجی به مناسبت گرامی داشت مناسبت های دی ماه

استان یزد

همایش اساتید بسیجی به مناسبت گرامی داشت مناسبت های دی ماه

همایش اساتید بسیجی به مناسبت گرامی داشت مناسبت های دی ماه در دانشکده فنی امام علی(ع)

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی یزد، همایش اساتید بسیجی به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی  در دانشکده فنی امام علی (ع) برگزار شد.

در ابتدا رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه عنوان کرد: شجاعت و صلابت را از ویژگی های بارز سردار دل ها برشمرد و خاطر نشان ساخت در قاموس زندگانی ایشان ترس معنایی نداشت و بی شک مادر گیتی دیگر در جهان، بزرگ مردی چون سردار سلیمانی نخواهد زایید و مانند او را جهان هستی به چشم نخواهد دید.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر دهقانی اشکذری، رییس بسیج اساتید استان یزد افزود؛ اگر شهید حاج قاسم سلیمانی  را با سرداران بزرگ اسلام مقایسه کنیم، متوجه می شویم، جایگاه و توفیقاتی که سردار سلیمانی بدست آورده هیچ یک از این بزرگان بدست نیاورده اند.


در ادامه مراسم سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر اظهار داشتند: امنیت ملی یک کشور اصل و اساس آن کشور است و ایران کشوری است که با چهار محور اساسی نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای قدرت ملی و امنیت ملی است.

ایشان افزودند: دشمن در تلاش است تا ارکان قدرت را به‌هم بریزد، یکی از اقدامات دشمن که همواره وجود دارد سایش سرمایه‌های اجتماعی کشور است و درصدد بوده است تا آن را تضعیف کند.

ایشان در ادامه بیان داشتند : سرمایه اجتماعی تابعی از هنجارها، ارزش‌ها و صفت‌های اخلاقی است، مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، در روایات مردم به معادن طلا و نقره تشبیه شده‌اند.

ایشان تصریح کردند: سرمایه اجتماعی بر خلاف سرمایه اقتصادی هر چه از آن استفاده کنید کم نمی‌شود و هر چه قدر از آن استفاده شود باعث زیاد شدن آن سرمایه خواهد شد البته در برخی موارد برعکس است و اگر از آن سرمایه استفاده شود قابلیت جبران ندارد.

ایشان با اشاره به جریان عظیم مکتب شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک ظرفیت، اندیشمند و فرماندهی با دایره فکری عظیم در دایره فکری امامین انقلاب اسلامی بود که در همه شرایط و موقعیت‌ها به جای توجه به نقاط سیاه نقاط سفید آن را می‌دید.

سردار پورشمسی ادامه دادند: شهید سلیمانی ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کرد که در سخت‌ترین شرایط می‌توانست قدرتمند و با سرمایه اجتماعی بزرگ معادلات قدرتی دنیا و حاکمیت را به‌هم بریزد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه زمانی که شهید سلیمانی توانست حلب را آزاد کند از 92 کشور دنیا جنازه بود خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی شهید سلیمانی توانست تمام ظرفیت‌های سوری، فاطمیون، حیدریون و زینبیون را جمع کند.

ایشان با بیان اینکه ظرفیت شهید سلیمانی برگرفته از اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بود اظهار داشتند: وقتی امام خمینی (ره) در سال 42 شعار قیام خود را بدون داشتن تیپ، لشکر، امکانات، جریان یا حزب اعلام کرد به ظرفیت‌های نهفته مردم اعتقاد داشت و از سرمایه‌های عظیم اجتماعی جامعه خبر داشت، از آن استفاده‌ کرد و کار بی‌نظیر انجام داد.

در انتها ایشان گفتند: سرمایه‌های اجتماعی ما هستند که معادلات قدرت ما را دنبال می‌کند یکی از بهترین اقدامات که امروزه باید در مجموعه ارزشمند اساتید دنبال شود توجه به بحث سرمایه اجتماعی، هنجارها، ارزش‌های معنوی و ارتباط با آحاد مردم جامعه است.

6

۴

۳

۲

۱

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.