دیدار اعضای شورایعالی بسیج اساتید استان یزد با آیت الله سید کاظم مدرسی

استان یزد
بسیج اساتید استان یزد:

دیدار اعضای شورایعالی بسیج اساتید استان یزد با آیت الله سید کاظم مدرسی

اعضای شورای عالی بسیج اساتید استان یزد صبح امروز ۱۴ تیرماه، به دیدار آیت الله مدرسی رفتند.

در ابتدای این دیدار دکتر دهقانی فرمانده بسیج اساتید ضمن تشکر از قبول دعوت ایشان به بیان نقش بسیج اساتید و معرفی حاضرین پرداختند. در این جلسه حجت الاسلام علوی به اهمیت نقش آفرینی و انتظارات از جامعه نخبگانی اشاره نموده و دکتر حکیمی به دغدغه های جمعیتی و لزوم توجه به فرصت باقیمانده در خصوص بهره گیری از پنجره جمعیتی پیش رو پرداختند.
در ادامه دکتر مذهب به ارتباط حوزه و دانشگاه و دکتر محتشمی پور دغدغه فاصله ایجاد شده بین قشر تحصیل کرده آموزه‌های دینی را مطرح نمودند.
پس از استماع نظرات اساتید، رئیس هیات اندیشه ورز سپاه الغدیر استان به تبیین «سنت اجتبا» که به معنی انتخاب کردن با محوریت جلوگیری از انحراف دیگران در مسیر هدایت است پرداخته و روی کار آمدن مدیران بسیجی را بر اساس این سنت دانستند. ایشان بسیج اساتید را به شرکت کنندگان در یک مسابقه دو میدانی با مانع تشبیه نمودند که موانع پیش روی ایشان شامل موانع ساختاری و بعضاً نگاه مدیریتی و برخی اساتید می باشد که در این راستا نقشه جریان ساز و لزوم نقش‌آفرینی کنشی بسیج اساتید در مواجهه با مسائل جامعه را مورد تاکید قرار دادند.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن اشاره به روایتی در خصوص اهمیت تولید علم، بیان داشتند که سه صدا نزد خداوند متعال محبوب است، که این سه شامل صدای قلم دانشمندان (تولید علم)، صدای گام رزمندگان (تقویت نیروی دفاعی) و صدای چرخ ریسندگان (جهش تولید) است.
 نایب رئیس شورای مرکزی حوزه های علمیه استان یزد مسئولیت‌پذیری و حضور فعال در عرصه های مختلف جامعه را وظیفه امروز بسیج اساتید دانستند.
در پایان جلسه نیز کتاب زندگی اصولی نوشته حجت الاسلام علوی معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید به آیه الله مدرسی تقدیم گردید.

2

 

 

 

3

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.