جلسه تکریم و معارفه مسئول جدید کانون بسیج اساتید استان یزد

استان یزد
با حضور مسئولان استان صورت گرفت:

جلسه تکریم و معارفه مسئول جدید کانون بسیج اساتید استان یزد

جلسه تکریم و معارفه مسئول جدید بسیج اساتیداستان، عصر یکشنبه 26اردیبهشت ماه با حضور جمعی از مسئولان استان در سالن اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان یزد جناب اقای دکتر ابویی مهریزی(مسئول سابق بسیج اساتید استان) گزارشی از فعالیت این سازمان در دوره مسئولیت خود را به شرح زیر ارائه کردند:
 حلقه های صالحین یکی از برنامه های بسیج اساتید استان در این دوره بوده و از استانهای فعال محسوب می شویم. مرکز پژوهش های راهبردی شهید الله دادی افتخاری برای بسیج اساتید استان است . در رابطه با حلقه های علمی نیز استان یزد پیشتاز بوده و هم اکنون فعال هستند. مورد دیگر کارگروه های بیانیه دوم هستند که در چند سال قبل شکل گرفتند. پژوهشکده عناصر راهبردی نیز اخیراً تشکیل شده است و ظرفیت بالایی در سطح کشور خواهد شد. در بعد نیروی انسانی بیش از ۲۰۰۰ عضو رسمی داریم البته از نگاه ما همه اساتید بسیجی هستند. مراسمات مختلف به ویژه مراسم روز معلم جزء برنامه های ثابت این سازمان در این بازه بوده است. شورای سیاستگذاری بسیج یکی از نکات مثبت بسیج اساتید استان بوده است. بزرگداشت شهید الله دادی نیز جزء برنامه های مهم مرکز بوده است. هر یک از کارگروه ها به طور موثر فعالیت‌هایی را دنبال کرده اند. در بازه کرونا جمع‌آوری و توزیع کمکهای مومنانه از جمله فعالیت های بسیج اساتید استان بوده است.
در ادامه دکتر ابویی مهریزی افزود همکاری در کنگره ملی شهدای استان، برنامه ریزی در راستای تبیین و تقویت مشارکت در انتخابات پیش‌رو، پیگیری احداث ساختمان بسیج اساتید استان نیز از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در چندسال اخیر است همچنین همکاری خوب دانشگاه های استان و نهاد مقام معظم رهبری و شخصیت های مختلف شایسته تشکر است و فقدان دو استاد بسیج اساتید دکتر مختاری و دکتر المدرسی ضایعه ای فراموش نشدنی سال گذشته بود.
در ادامه این مراسم به سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به قدردانی از زحمات دکتر حسین ابویی و تشکر از قبول مسئولیت دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری پرداختند. متن سخنان سردارفرمانده سپاه الغدیر استان به شرح زیر است :
سردار پور شمسی(فرمانده سپاه الغدیر): روزها به ایام عملیات بیت‌المقدس مربوط می شود که نشان داد راهبردهای الهی میتواند راهگشا باشد و اثبات حاکمیت و حکمرانی اسلام میتواند غیر ممکن ها را در دنیا ممکن بسازد. سپاه الغدیر معمولا برنامه دارد تا بیشتر از دو دوره به دوستان زحمت ندهد و لذا ضمن تشکر از مسئولین قبلی بسیج بخصوص دکتر ابویی از جناب آقای دکتر دهقانی اشکذری نیز تشکر می کنیم که قبول مسئولیت نموده اند. تشکر ویژه از همه اساتید و بخصوص دکتر لقمانی که در کنگره شهدای استان بسیار خوب و نزدیک همکاری نمودند.
پس از پایان سخنان سردار پورشمسی، دکتر مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور به صورت ویدو کنفراس به سخنرانی پرداختند:
دکتر زارعی: این رفت و آمدها اصالت ندارد و مهم ایفای وظیفه و تکلیف است. لازم میدانم از دکتر ابویی بابت زحمات و دکتر دهقانی بابت قبول مسئولیت قدردانی کنم. ۳۳ روز به روز انتخابات زمان باقی مانده است. سیاست کلی بسیج روی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است. در حال حاضر در بسیج استادی اولویتی بالاتر از انتخابات نداریم و نقش پیشرانی بسیج اساتید در انتخابات باید در تمام معاونت های این سازمان دنبال شود. همچنان که استحضار دارید بسیج اساتید بر اساس منظومه فکری رهبری انقلاب اول جریان سازی و دوم همکاری در اجتماعی کردن علم در دانشگاه هاست.
ریاست سازمان بسیج اساتیدکشور افزود: دو رویکرد در سالهای گذشته داشته ایم یکی مردمی بودن انتخابات و دوم رویکرد انتخابات حزب و قبیله ای. باید دقت کنیم در کدام جریان فعالیت می کنیم.  لازم است مردم توانمند شوند تا فریب رسانه های جریان دوگانه ساز در انتخابات را نخورند
 و مبادا برخی اساتید احساس خلاء بکنند و وارد مصداق بشوند. پس سروران عزیز، ما اکنون عمل انتخاباتی و کنش انتخاباتی کم داریم هم از لحاظ کمی و هم کیفی. لذا خادمین شما در مرکز، ۴۶ کنش را برنامه دارند و بایستی بومی سازی کنید. مدیران صنایع دوگانه ساز دست بکار شده اند و دوگانگی  پادگان و دادگاه را می خواهند و مهم است که مردم فریب این دوگانه سازها را نخورند به طور کلی دو نکته اصلی یکی بصیرت افزایی و سیاست است و دوم گزارش مزیت استانها است که لازم است روی آن تاکید داشته باشیم. نهضت استادی یزد بایستی به کمک سردار پورشمسی بیاید. ما در این ۳۳ روز می توانیم کربلای ۵ را در کنار کربلای ۴ بیافرینیم.

در ادامه مراسم دکتر لقمانی رییس دانشگاه یزد ضمن خیرمقدم به حاضرین و مدعوین مجازی به ارائه چند نکته پرداختند:
 به نظرم در تمام امور نوآوری حائزاهمیت است و در بسیج هم اهمیت دوچندان دارد. بسیج اساتید و دانشجویی بایستی ارتباط بیشتری داشته باشند. در خصوص بیانیه گام دوم و محورهای آن حوزه بسیج اساتید بایستی به کمک ما بیایند. در حوزه مسئولیت دانشگاه بخصوص در آموزش مجازی بسیار فوری وارد شدیم و نگذاشتیم قشر جوان سرگردان شود. ایده ای به ذهنم رسید؛ که چند عنوان در ارتباط با بسیج را  تعیین و  بودجه پژوهشی لازم را تخصیص دهیم. در رابطه با تبدیل ایده به محصول که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز موردی است که دانشگاه یزد پیگیری نموده است.آتش به اختیار و تامل و صبر هر دو مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام حرزاده: درک و حس من این است که دکتر ابویی فعالیت هایشان از باب احساس تکلیف بوده و انشاءالله ماجور باشند. آقای دکتر دهقانی اشکذری  نیز از دوستان انقلابی و خوش فکر هستند و ما بسیار با ایشان زیاد بوده ایم و در سطح شهر هم اهل ایده هستند و فکر می‌کنم می توانند تحول آفرین باشند. از خداوند توفیقاتشان را خواهانیم.
در پایان مراسم جناب آقای دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری مسئول جدید سازمان بسیج اساتید استان یزد اشاره به برعهده گرفتن مسئولیت بسیج اساتید استان یزد گفت:
به فرموده حضرت آقا شهید چمران جمع اضداد بود، جمع علم و ایمان، جمع عقل و عشق بود، جمع سنت و تجدد بود و جمع نظر و عمل بود. بسیج اساتید شامل حفظ انقلاب با نگاه تمدن سازی و برچسب تربیت دانشجوست، بسیج اساتید تشکیلاتیست خردمند، چابک و قدرتمند و راهبرد آن در تشکیلات آن مشخص است، معاونت های علمی و پژوهشی، تحلیل و بررسی، فرهنگی و گفتمان سازی، طرح و برنامه و. . . و لذا بر هفت محور گام دوم خدمتگذار باشیم.
و در انتهای جلسه احکام تشکر و مسئولیت دکترحسین ابویی و دکتر محمد رضا دهقانی اشکذری  توسط سرهنگ پاسدارابولقاسم حکیمی خوانده شد و از ایشان تقدیر بعمل آمد.

 

5

3

2

1

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.